
Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner
Wij willen natuurlijk dat jij tevreden bent over de zorg en begeleiding die je van ons ontvangt. Het komt voor dat je niet tevreden bent. Amarant gaat graag met jou in gesprek. Er zijn cliëntenvertrouwenspersonen die je kunnen ondersteunen.
Vertrouwenspersonen en cliëntondersteuners zijn er om jou te ondersteunen:
- Je kunt je verhaal bij hen kwijt.
- Zij luisteren aandachtig en denken mee over oplossingen.
- Alles wat je met hen deelt houden zij geheim.
- En als het nodig is, helpen zij met het opstellen van een klacht.
Folder over de vertrouwenspersoon voor cliënten
Klachten
Praten met medewerker of manager.
Praat met de persoonlijk begeleider of de veroorzaker als je niet tevreden bent over de zorg of begeleiding. Vaak leidt praten tot een oplossing van het probleem. Vind je het moeilijk om je ongenoegen direct te bespreken met de persoonlijk begeleider of manager dan kun je daar ondersteuning van een vertrouwenspersoon bij krijgen. Ook kun je terecht bij de (cliënt)ervaringsdeskundige.
Inschakelen klachtenfunctionaris
Is jouw probleem niet naar tevredenheid opgelost door de medewerker en/of de betrokken manager? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Zij gaat met je in gesprek en probeert samen met de betrokken partijen een oplossing te vinden voor je klacht.
Klachtenfolder
Wanneer je meer informatie wilt over een vertrouwenspersoon of de afhandeling van een klacht in de folder staat uitgebreide informatie.Je kunt ook de eenvoudige praatplaat bekijken om te zien bij wie je allemaal terecht kunt.