Medezeggenschap Cliënten

Cliëntmedezeggenschap is vanzelfsprekend voor Amarant. Dit krijgt vorm in de dialoog tussen cliënt, waar mogelijk met zijn of haar netwerk en medewerkers.

Amarant heeft voor de belangen van de cliënten op meerdere niveaus medezeggenschapsraden ingericht. Dichtbij de cliënt in zijn directe omgeving (LCR), op het niveau van de divisie (DCR) en op organisatieniveau (CCR).

 

Lokale Cliëntenraad (LCR)

Een Lokale Cliëntenraad komt op voor de belangen van de cliënten van een locatie. Een locatie kan een woning of een dagbestedingslocatie zijn. Het team en de manager zorgen dat er een overleg is met de cliënten, verwanten en/of vrijwilligers. De Lokale Raad kan ook via een huiskameroverleg of anders geregeld zijn. Wil je meer weten of heb je een vraag hoe het bij jou op de locatie geregeld is? Vraag het aan je begeleiders.

 

Divisie Cliëntenraad (DCR)

De Divisie Cliëntenraad komt op voor de belangen van de cliënten in de divisie. De Divisiedirecteur zorgt ervoor dat er een Divisie Cliëntenraad is. De Divisie Cliëntenraad overlegt met deze directeur over belangrijke zaken voor de cliënten in de divisie. Amarant heeft 5 divisies, dat zijn:

  • Sociaal Domein
  • Intensieve Ondersteuning 
  • Wonen in de Wijk
  • Jeugd
  • Specialistische Zorg

In welke divisie woon jij? Wil je meer weten of heb je een vraag hoe het bij jou in de divisie geregeld is? Je kunt e-mailen naar de voorzitter van jouw Divisie Cliëntenraad. Dat zijn:

Voor vragen mag je e-mailen naar het Servicepunt Cliëntmedezeggenschap. Het e-mailadres is clientmedezeggenschap@amarant.nl.

 

Centrale Cliëntenraad (CCR) 

Zijn er zaken die belangrijk zijn voor alle cliënten van Amarant dan gaat het naar de Centrale Cliëntenraad. De Centrale Cliëntenraad praat ook namens jou met de Raad van Bestuur. De Centrale Cliëntenraad geeft (ongevraagd) advies en instemming aan de Raad van Bestuur over het beleid van Amarant.

Heb je een vraag aan de Centrale Cliëntenraad? Dan kun je contact opnemen met de voorzitter van de Centrale Cliëntenraad. Dat is Ron Brouwers. Zijn e-mailadres is: ron.brouwers@amarant.nl.

 

Vragen?

Heb je vragen over cliëntmedezeggenschap, neem dan contact op met

Servicepunt Cliëntmedezeggenschap:
088 6110366 of via clientmedezeggenschap@amarant.nl

of met één van de consulenten medezeggenschap binnen je divisie.