Leerlijnen

Ontwikkelen met Leerlijnen

Jezelf mogen ontwikkelen én succeservaringen opdoen. 
Dat draagt bij aan jouw welzijn en geluk.
Samen met jou willen we kijken hoe je je ontwikkelkansen kan benutten.
Bijvoorbeeld door het bieden van scholing.
Dat draagt bij aan een beter toekomst-perspectief.

We doen dit onder andere door het ontwikkelen van leerlijnen voor cliënten.
Een leerlijn is een ontwikkeltraject voor cliënten, waarbij je een duidelijke en vooraf vastgestelde leerroute volgt, op een niveau dat passend is en waarbij (deel)certificaten behaald kunnen worden.
Zo kun je binnen de verschillende leerlijnen certificaten behalen die worden afgegeven door een onderwijsinstelling of certificaten die worden afgegeven door Amarant.

Onze leerlijnen zijn vakgericht

We maken daarbij gebruik van medewerkers die geschoold zijn op zowel didactische vaardigheden en kennis als vaktechnische vaardigheden en kennis.
Ook maken we gebruik van ondersteunend lesmateriaal vanuit de samenwerkende onderwijsinstellingen en ons eigen Leercentrum.
We bieden op dit moment de leerlijnen ‘Horeca’, ‘Assistent Logistiek’ en ‘Groen en Dier’.
De ambitie is deze nog aan te gaan vullen met de leerlijnen ‘Facilitair’ en ‘Woonhulp’.

Cliënten doorlopen de leerlijn op een werk- en dagbestedingslocatie die passend is bij de leerlijn.